Senast igår fick jag frågan av min sambo. Vad ska jag skriva om då? undrade jag. Det visste hon inte, men hon tyckte jag skulle passa i bloggvärlden. Hmpf. Att en person skulle passa i bloggvärlden är knappast en komplimang. Dessutom stortrivs jag i mikrobloggvärlden.
Jag kom på att jag kanske inte varit tillräckligt tydlig med varför jag gör detta. Jag gör detta för att se hur länge jag kan ha en blogg och prata om den på Google+ utan att någon märker något. Den här bloggen blir på så vis ett avskräckande exempel för alla som vill blogga i exempelvis marknadsföringssyfte, men som inte har någon strategi för att nå ut med bloggen.
Att jag bloggar på svenska och skriver totalt ointressanta saker är medvetet, inte av en händelse. Jag kommer till en början inte att ta upp något annat ämne än själva denna blogg. På så vis kan ingen tänkas vilja läsa den av intresse för något annat än experimentet. Det är också högst osannolikt att den skulle dyka upp i någon sökning, då jag inte använder etiketter eller liknande.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar